sobota 27. októbra 2012

Papardelle con blabla alias domáce papardelle s hľuzovkovým olejom, mandlami, makom a sušenými slivkami

Hľuzovky. Považujem ich za zázrak prírody. Ak by som si mala vybrať medzi amputáciou končatiny a poslednou čiernou hľuzovkou na svete, vybrala by som si hľuzovku. Dokonca by mi stačila aj polovica.
Avšak nakoľko som si tento recept vymyslela v poslednej chvíli (priznávam, nevymyslela som ho úplne ale pozmenila som ho natoľko, že by ho vlastná mater nespoznala), a tak na kúpu hľuzoviek som nemala priestor..aj keď z osobnej skúsenosti viem, že ani týždeň by nebol dosť na zaobstaranie tejto vzácnej suroviny..ale pre Lady M. nie je nič nemožné a teda sľubujem, že nabudúce prídu hľuzovky v súlade s poriadkom.. 
Použila som teda hľuzovkový olej, ktorý ma milo prekvapil a za svoje suplovanie by sa teda naozaj nemusel hanbiť... (iba trošku ale pri jeho cene, čo by sme aj mohli čakať)


Základom úspechu tejto kreácie sú však okrem zatuchnutej príchute hľuzoviek aj domáce cestoviny. Nakoľko tento recept neobsahuje priveľa ingrediencií a dáva teda priestor vyniknúť chuti cestovín, určite by som volila cestoviny domáce, minimálne nejaké predražené, ktoré domácu chuť aspoň sľubujú.

Potrebujeme:
na cesto (pre 2 osoby):                                           komponenty:
100g múky                                                             hľuzovkový olej (prípadne stružlinky hľuzovky)
1 vajce                                                                    nasekané mandle
1 PL oleja (nie olivového)                                     mak
soľ                                                                          olivový olej
                                                                               soľ
                                                                               parmezán + sušené slivky na ozdobu





Cesto spracúvame spôsobom, že múku s vajíčkom, štipkou soli a olejom miesime až kým nám nevznikne hladká hmota, t.j. až kým nám neodchádza zápästie na oboch rukách od bolesti. Takto spracované cesto prikryjeme sklenenou miskou a na 30 minút pred ďalším spracovaním ho necháme odpočívať. V pokoji.
Po 30 minútach ho prepustíme zo skleníkového väzenia a začneme vaľkať na hrúbku 1 mm - presne tak, 1 mm. A krájame ho na požadovaný tvar, v tomto prípade na cca 1 cm široké rezance. Ponoríme ich do vriacej vody a  necháme variť cca 7-9 minút na požadovaný al dente stav.




Asi 3 minúty pred dovarením cestovín si na troške obyčajného oleja opražíme nasekané mandle, ktoré posolíme..to by bolo asi všetko.
Uvarené a odkvapkané cestoviny nakoniec pridáme do mandľovej zmesi a premiešame...pridáme hľuzovkový olej a poprášime celým makom.
Navrch každého taniera pridáme plátky parmezánu a sušené slivky, ktoré sme si predtým uvarili v troške vody s koňakom.

Primitívne ale kreatívne a chutné!

A pamätajte, ak by Vám to chutné nepripadalo, ešte vždy si na to môžete dať kečup.

Citát Lady M. pre dnešný deň:
,,Predstavivosť vládne svetu.´´ Napoleon Bonaparte


Žiadne komentáre: