pondelok 25. marca 2013

Čučoriedková polievka pre dušu



Nenávidím polievky. Vie to o mne každý. Odmalička som ohŕňala nos nad slepačím vývarom, z ,,rajčinovej´´  polievky som už v družine 25 minút iba skladala z písmeniek moje meno aby nikto neriešil, prečo nemanévrujem s lyžicou.  Jediná polievka, ktorú som ochotná zjesť je vianočná šošovico vá a najnovšie aj táto čučoriedková. Neľakajte sa, nie je to polievka v pravom slova zmysle.. neobsahuje žiadne stopy po bujóne alebo vylúhovanom operencovi. Skôr je to taký tekutejší smoothie, ktorý sa dá jesť lyžicou a to ma baví! Je úplne jednoduchá a neskutočne chutná.. ba dokonca si ju môžete dať do pohára a sŕkať slamkou alebo zamraziť a jesť ako zmrzlinu... no povedzte, ktorá polievka dokáže mať toľkoto tvárí?
Navyše! Je celkom zdravá... teda pokiaľ neberieme do úvahy kyslú smotanu.. ale ako by povedala moja matka: čo už je na segedíne kalorické? Veď kapusta – to je zelenina.. Knedla? No dobre, troška múky a vody.. ale smotana? Veď to je kalcium, z toho nepriberieš! Takže horsa šňupať smotanu.
Jedinou nevýhodou pri tejto polievke je, že budete mať modré ruky ešte týždeň po. Taktiež pery, ďasná, jazyk, polovicu kuchyne, kuchynský robot, sekáčik, varešku, hrniec.. skrátka všetko náčinie, ktoré čo i len pôjde okolo. Ale toto už asi pre Vás nie je žiadna novinka.. ja iba tak, že keby ste išli večer napríklad na ples v opere, radšej fingujte úraz a nechajte urobiť niekomu inému.





Čučoriedková polievka:
4 šálky čučoriedok
1/3 šálky vody
2 tobolky kardamónu
2 PL kukuričného škrobu (alebo zlatého klasu)
3 PL medu
Kúsok čerstvého zázvoru (pomletý alebo nasekaný na kúsky)
1 kyslá smotana
½ šálky mlieka


Do hrnca vložíme čučoriedky, pridáme 2 šálky vody, med, zázvor a kardamon. Privedieme k varu. Varíme až kým čučoriedky nepopraskajú. Potom odstránime korenie a rozmixujeme ponorným mixérom. Následne prepasírujeme.. Tieto úkony je najlepšie vykonávať v exteriéri. So zvyšným mliekom rozmiešame škrob a prilejeme do čučoriedok, ktoré opäť povaríme, kým nezačnú hustnúť. Po vychladnutí ich dáme aspoň na 5 hodín do chladničky. Krátko pred podávaním primiešame kyslú smotanu. Ozdobíme kopčekom smotany a čučoriedkami..Tadá! Moja nová obľúbená smoothie polievka.

Viem, že čučoriedky v tomto období nie sú bežné a ani ekonomicky výhodné ale pamätajte:
Citát Lady M. pre dnešný deň: 
,,Hlad vyjde levně, draho vybíravost.“ Seneca

2 komentáre:

Daniel povedal(a)...

Vôbec to nevyzerá zle. Počkám do leta ale určite vyskúšam.

Unknown povedal(a)...

Pridávam sa k Danielovi: počkám na sezónnosť čučoriedok a hor sa do toho ;-) Misky s uškami mám aj ja, používam ich na lava cake :-)