piatok 16. mája 2014

Lady Marmelade pre Čokofest!



Vždy som sa chcela cítiť ako tie veľké blogerky, ktoré robia nejaké kampane pre niekoho a tvária sa, že z toho nič nemajú, ba priam že ich to baví a robia to úplne nezištne. Ale kupodivu, Lady M. to robí zištne! Veď narábať s čokoládou nemôže byť iné než príjemné. A do čoho iného by Lady M. bola zamontovaná radšej, než do festivalu čokolády?! No dobre, možno ešte do nutelly, ale veď aj tá je z čokolády! Som teda iba na krôčik k tomu, aby som mala fotku na etikete od nutelly, napríklad namiesto toho nevkusného lesklého lieskovca.
Pre milovníkov čokolády teda budem v nejakých nepravidelných intervaloch vytvárať tie najlepšie recepty z čokolády! Overené Lady M. osobne. Prvým receptom bude táto geniálna čokoládová pena alias Mousse de chocolate! (podľa mňa sú to bielky s čokoládou ale budiš, vo francúzštine znie všetko vznešene)
Ak by vám chýbala kvalitná čokoláda, ktorá je pri tomto recepte nevyhnutná, zabehnite si na ČOKOFEST 2014 (17.5.2014) v Nitre a zopár tabličiek si zakúpte. A zakúpte si radšej viac, aby ste mali čo ožužlávať (super slovo) v aute či inom vehikli.
Kontrolná otázka: Koľko krát som práve použila slovo čokoláda?




Mousse de chocolate:
3 bielky z čerstvých vajec
150 ml smotana na šľahanie
200 g kvalitná čokoláda
50 g krupicového cukru
25 ml koňaku
kúsok čokolády na ozdobu
Čokoládu nalámte na kúsky a rozpusťte vo vodnom kúpeli, pridajte k nej koňak. Ja som dala samozrejme dvojitú dávku ale neopičte sa za každú cenu po Lady M., nemuselo by to dopadnúť najlepšie. V druhej miske vyšľahajte bielky s cukrom. Po trošičke pridávajte bielky do čokolády, až vznikne lesklá hmota. V ďalšej miske si vyšľahajte šľahačku, ktorú pridajte do zmesi. Trošku si však nechajte na ozdobu. Ja som do nej zapichla ešte kúsok čokolády ale hoblinky sú nemenej estetické. 
Dobrú chuť a zubnú sklovinu! Aj keď o pozitívnych účinkoch čokolády niet pochýb.. 
A ak by ste mali výhrady voči tým bielkom (čo je môj prípad), odporúčam nahradiť ich šľahačkou zmiešanou s mascarpone. To je môj osobný kalorickejší tuning.
Citát Lady M. pre dnešný deň:
,,Nikdy nezješ toľko čokolády, že by si nemohol zjesť ešte viac." Lady M. zamladi

Žiadne komentáre: