štvrtok 14. júna 2012

Cheesecake má každý radšej ako Raymonda.



Drahí priatelia...vitajte na mojom blogu!

Pilotný príspevok od Lady Marmelade (za touto prezývkou nehľadajte žiaden skrytý zmysel) nie je ničím iným než kulinárskou stratégiou. Určite mi dáte za pravdu, že internet a všeobecne táto planéta je plná cheesecake-ov...na druhej strane však platí staré známe pravidlo..cheesecake-ov nie je nikdy dosť!

Preto Vám prinášam aj ja ten svoj...recept je pomerne klasický, možno sa však inšpirujete mojím MINI rozmerom..alebo návrhom servírovania...(alebo možno aj nie).

Avšak! Aby nedošlo k nejakej tragédii, uvediem recept pre cheesecake klasických rozmerov...ak by si niekto nečítal moje komentáre (čo teda nikomu nemožno zazlievať, nakoľko mi steká ešte blogerské mlieko po brade) a pripravoval klasickú veľkosť.



Cheesecake:

korpus: 2 hrnčeky podrvených sušienok (ja používam maslové alebo lotus)
            125 g masla
            1 ČL škorice (ja dávam viac)

krém: 500g mascarpone (s týmto množstvom bude nižší)
          3 vajcia
          práškový cukor podľa chuti / vanilkový cukor
          kyslá smotana
          šľahačková smotana (180 ml)
          3 PL kukuričného škrobu
          polovica vanilkového lusku (nemusí byť)



Zo sušienok, škorice a masla si vytvoríme hmotu ktorou vystelieme tortovú formu, ja osobne vystielam iba spodok. Túto masu dáme zapiecť na cca 10 minút. Potom ju vyberieme a postupujeme k ďalšiemu kroku...Mascarpone si vyšľaháme do krémova a pridávame po jednom vajcia..postupne pridávame cukor, kyslú smotanu, šľahačkovú smotanu a škrob. Nakoniec prekrojíme vanilkový lusk (pokiaľ sme sa rozhodli použiť ho) a čepeľou noža ,,zotrieme´´ zrniečka. Pridáme ich do krému a vylejeme na predpečený korpus.

Tortovú formu veľmi dôkladne obalíme alobalom..celú od spodu a najlepšie aj dvakrát. V opačnom prípade riskujeme, že nám do koláčika natečie voda..Vodný kúpeľ je totiž základným krokom pri pečení cheesecake-u (prevratná myšlienka od Lady M.). Keď máme formu dôkladne obalenú, vložíme ju do hlbšieho plechu a nalejeme do nej vriacu vodu, voda by mala siahať cca do polovice formy. Pečieme pri teplote 160° C 50-60 minút...(radšej sem-tam nakuknite cez sklo, iná rúra, iné pravidlá).
Po uplynutí času pootvoríme rúru (napríklad použitím známeho ,,vareškového manévru´´) a necháme v nej koláčik prirodzene vychladnúť (v opačnom prípade riskujeme splasknutie a zvráskavenie povrchu..).
Cheesecake v stave po vychladnutí prikryjeme a umiestnime do chladničky (najlepšie na celú noc ale postačí aj 4-5 hodiniek - pre extrémnych milovníkov).

Nakoniec cheesecake opatrne tenučkým nožíkom oddelíme od formy a odstránime ju. Nepokúšajte sa však koláč preniesť na inú podložku - odskúšané a neodporúča sa.
Pri tejto verzii som volila jednoduché posypanie povrchu cukrom (ktoré vytvorilo krásnu lesklú glazúru - na čo som prišla neskôr a úplne mimovoľne) a zdanlivo chaotické rozmiestnenie polovíc jahôd aj so zelenými komponentami (prišlo mi zdĺhavé ich odstraňovať a nakoniec som si ich obľúbila).
Avšak fantázii sa medze nekladú (myšlienka dňa č.2),preto ak máte akýkoľvek iný nápad, nebojte sa ho zrealizovať. Z osobných skúseností viem, že na cheesecake môžte umiestniť azda čokoľvek okrem dajmetomu sardiniek alebo kyslej kapusty a výsledok bude famózny.

Veľa šťastia s alobalovým oblečkom!

Myšlienka Lady Marmelade pre dnešný deň:
 “Nehovor, že to nejde, radšej povedz, že to zatiaľ nevieš.” Tomáš Baťa











Žiadne komentáre: