štvrtok 1. augusta 2013

Zmrzlinový špeciál

V prvom rade ma nezabite. Viem, že som sa na pár mesiacov odmlčala ale vedzte, že som k tomu mala dobré dôvody! Teda to sa týka prvého týždňa poštátnicového odmlčania sa. Tie ostatné dva mesiace sa točili okolo sledovania zúfalých manželiek, pojedania nutelly z ,,pixle" a vyhýbaniu sa mentálnej aktivite s následným odchodom z krajiny na štvrť kalendárneho roka.
Čo ma však najviac mrzí je, že som s Vami včas nezdieľala svoje nadšenie z jahodovej sezóny.. kto sleduje moju facebookovskú fan page, videl aspoň fotky. A kto nie, tak ich nevidel. Ale každopádne nemusia to byť práve jahody, ale môžu to byť aj pahody či mahody a práve preto Vám všetky recepty predostriem v ďalšom vstupe (slubujem na svoje nové lodičky, že bude ready do vianoc). 
Ale TERAZ sa poďme pozrieť na moje tohtoročné zmrzlinové počínanie si. Nakoľko som teraz mimo domova a nemám k dispozícii môj úžasný zmrzlinovač, vyrábač kornútkov, extra krémovú šľahačku atď., týmto výberom zmrzlín z archívu na teraz zmrzlinový špeciál uzatváram, čo je preveľká škoda, lebo mám v rukáve minimálne ďalších zodvadsať receptov na zmrzliny, ktoré Vám vyrazia dych. Ba niektoré som už aj odskúšala, ale kým som ich odfotila.. ved viete. Špeciál č. II sa teda zverejní po mojom comebacku v období jesene, lebo veď zmrzlina je celoročná záležitosť a kto tvrdí, že nie, klame sám seba a najmä Lady M., čo je v zmrzlinách kaliber podobný  Chuckovi Norrisovi, ktorého meno som práve povedala nadarmo.

* Na výrobu všetkých zmrzlín som použila poloprofesionálny zmrzlinovač ale pokiaľ ho nemáte, stačí postupovať vždy po bod, kedy nalejeme zmes do zmrzlinovača s tým, že zmes umiestnime do mrazničky a každých 15 minút premiešame. Neklamme sami seba, efekt nebude rovnaký... ale aspoň približný.

1. Malinovo-vanilkovo-smotanová v domácom kornútiku

 




Na zmrzlinu: 250 ml smotany na šľahanie                    Kornútiky:  kornútkovač - dosť nanič, ja viem.
                    cca 40 g práškového cukru                                      1 šálka mäkkého masla
                    2 žĺtky                                                                     40 g kryštálového cukru
                    1 vanilkový lusk                                                       2 ČL škorice (ja dávam asi 5) 
                    150 g čerstvých malín                                               hladká múka (pre velký záujem zistím)
                                                                                                   2 vajíčka

Smotanu na šľahanie vyšľaháme do tuha a nedotýkame sa jej. Žĺtky s cukrom vyšľaháme bábovkovou metódou, t.j. až po kŕč v zápästí. Pridáme vanilkový lusk, premiešame. Pridáme maliny, premiešame. Túto zmes opatrne prilievame do šľahačky za stáleho RUČNÉHO miešania. Keď máme zmes hotovú a ešte stále sme si nezaobstarali zmrzlinovač, ale povedali sme si, že nabudúce už naozaj áno, umiestnime zmrzku v nejakej slušivej nádobke s vekom do mrazničky a skúsime nezabudnúť premiešavať zmes každých 15 minút až kým neposúdime, že drží akú-takú formu a môžeme ju zjesť.


2. Malinovo-mätový sorbet


Potrebujeme:
250 ml vody
80 g cukru
250 g malín
hrsť mätových lístkov

Z vody a cukru uvaríme sirup, t.j. vodu s cukrom a mätovými lístkami ohrievame, až kým sa cukor úplne nerozpustí. Po vychladnutí mätové lístky vyberieme. Maliny rozmixujeme na hladkú kašu a prepasírujeme (ja som nie ale ak vám vadia zrniečka tak prosím). Všetko zmiešame dokopy a opäť a) dáme do zmrzlinovača alebo b) dáme do mrazničky a každých 15 minút premiešame.

3. Banánovo-baileys-nutellová


Potrebujeme:
250 ml smotany na šľahanie
1 banán
5 PL nutelly
3 žĺtky
40 g cukru
1 dcl baileys

Nakoľko nie som veľký prívrženec ,,ovocných" alebo drení (teda samozrejme vynímajúc prípady, kedy ich robím sama), toto je jeden z mojich zmrzlinových obľúbencov. Pri smotane a žĺtkach s cukrom postupujeme rovnako ako v recepte č. 1. Viem, že sa Vám to nechce hľadať takže:  smotanu na šľahanie vyšľaháme do tuha a nedotýkame sa jej. Žĺtky s cukrom vyšľaháme bábovkovou metódou, t.j. až po kŕč v zápästí. Zmiešame šľahačku so žĺtkami a rozmixovaným banánom, dáme do zmrzlinovača alebo mrazničky. Medzitým mierne nahrejeme nutellu, aby nadobudla tekutú konzistenciu. Po polo-zamrznutí zmrzliny pridáme nutellu, tak, že ju prilievame do zmrzliny a tvoríme obrazce, ale nezmiešame dokopy. v tejto fáze môžete pridať obdobným spôsobom aj baileys, aj keď ja osobne odporúčam alkoholy až v rámci dekorácie.

4. Čučoriedková s bielym korením a kúskami oreo v bielej čokoláde


Potrebujeme
1 smotanu na šľahanie
2 žĺtky
1 vanilkový cukor
30-40 g curku
1 šálku čučoriedok
biele korenie
balíček oreo v bielej čokoláde (ale samozrejme nahradíme akýmikoľvek sušienkami)

Majú u nás oreo v bielej čokoláde? No každopádne pri šľahačke a žĺtkoch postupujeme rovnako s rozdielom, že pridáme štipku bieleho korenia (to som vymyslela ja takže nech vás ani nenapadne tento krok preskočiť). Na úplný koniec pridáme čučoriedky a ručne premiešame. Dáme do zmrzlinovača alebo mrazničky a až v takmer tuhej konzistencii pridávame na drobno nalámané sušienky. V opačnom prípade by sa čo? Rozmočili.

A to je vše přátelé! A pamätajte, zmrzlina je zdravá! Dokonca aj na angínu, len si to vygooglite.

Citát Lady M. pre dnešný deň:
,,Zdrženlivost v jídle znamená buď starost o zdraví, anebo neschopnost mnoho jíst." François de La Rochefoucauld

Žiadne komentáre: