štvrtok 13. februára 2014

Heisse Liebe


Opäť sa spoza každého rohu prikrádajú Amorovia, Erosovia, potulní umelci s ukulele a srdcia rôznych rozmerov a z rôznych materiálov. Od čokolády obalenej v červenom chemlone po šáločky z ružového bakelitu. Nemôžem povedať, že by som bola zástancom tohto sviatku, aj keď uznávam, že nejaký ten šperk, nehnuteľnosť  alebo marcipán v čokoláde ma nikdy nenechá chladnou. Na druhej strane mi však ale strašne pijú krv tí ľudia, čo už týždeň dopredu zdieľajú rôzne hejtovacie obrázky ako nenávidia Valentína a aký je to komerčný sviatok a rôzne prostredníky pred regálmi so srdiečkami. Podľa mňa, nech si s týmto dňom každý vynaloží ako sám chce. Každopádne či už na Valentína alebo inokedy, vždy si nájdime čas na niečo delikátne v tvare hrocha, meteoritu alebo trebárs aj srdca.. Toto je môj najobľúbnejší dezert, ktorý je už síce chronicky známy ešte z učebnice nemčiny pre ôsmy ročník základných škôl ale pre tých, ktorí ho ešte neskúšali alebo na neho zabudli, je absolútne geniálny, a čo je dôležité, je veľmi jednoduchý a časovo nenáročný!
Nechoďme teda okolo horúcej kaše:
Heisse liebe:
Vanilková zmrzlina (ja som robila domácu):
2 žĺtky
Vanilkový struk
Vanilkový cukor
Práškový cukor
Smotana na šľahanie
Maliny (cca 2 šálky)
Vanilkový cukor
Práškový cukor alebo med podľa potreby
1 PL vanilkového pudingu

Domáca vanilková zmrzlina:
Žĺtky s cukrom vymiešame do peny, pridáme vanilkový struk (teda zrniečka z neho) a nakoniec šľahačku. Dáme do zmrzlinovača atď. 
Ak ste sa rozhodli zmrzlinu kúpiť, v tom prípade tento dezert nebude trvať 35 minút ale iba 5. Maliny (predpokladáme, že mrazené) umiestnime do hrnčeka a varíme s vanilkovým cukrom a prípadne aj s práškovým (podľa množstva a chuti), až kým sa úplne nerozvaria. Nakoniec pridáme polievkovú lyžicu vanilkového pudingu na zahustenie a ešte minútku povaríme. Túto zmes kupodivu nenecháme vychladnúť (lebo už by to nebolo heisse ale iba Liebe a to nechceme). Ak je niekto nervózny zo zrniečok, môže si zmes prepasírovať, ale podľa mňa to nie je nutné. No a nakoniec dáme tieto horúce maliny do pohárov a navrch 2 kopčeky vanilkovej zmrzliny. Tadá! Triviálne ale tak skvelé.. Ozdobíme 1 malinou a mätovým lístkom, na ktorý som ja zabudla :)


A ak by ste sa predsalen rozhodli, že tento deň nijak špeciálne oslavovať nebudete a namiesto toho budete ku svojmu okoliu cynickí sarkastickí a jesť zmrzlinu iba tak zo škatule, ako ju pán Boh stvoril, pamätajte:
Citát Lady M. pre dnešný deň:
„Počuť - "milujem ťa" je samozrejme fajn. Ale kam sa to hrabe na vetu - "Nie je to zhubné".. Woody Allen

2 komentáre:

dulce de leche povedal(a)...

dokonalo valentinskee :) to by teda nenechalo chladnu ani mna ..i ked mna nenecha chladnou asi ziaden dezert,hlavne ten domaaaci :) ma to veru stastie ten tvoj "Valentin":)

marysity povedal(a)...

mame rovnaky dezertny vkus pre dnesny den..aj u nas bola laska horuca, ale cernicova s vanilkovou slahackou a zmrzlinu som bola leniva robit,tak som kupila.. no uspech zasluzeny tak ci tak :))) mnam!