piatok 16. novembra 2012

Lady Monte


Monte monte tralala, monte to je dobrota, je to monte od zotta. Pravdepodobne zvučka známej reklamy na detský mliečny dezert neobsahovala ani jedno z uvedených slov. Pre Lady M. to však nie je žiadny problém a ako správny budúci kreatívec si vymyslela vlastný (či by som sa uživila, posúďte sami). Veď kto by si to už pamätal. Sú tomu roky, čo som ťahala matku do sektoru s chladiacim pultom a sľubovala večnú poslušnosť za štyri maličké tégliky lieskovo-orieškového krému.
Trvalo celých (povedzme 20 rokov), kým som objavila tajnú receptúru tohto skvostu. Cítite to napätie? Ak nie, mali by ste začať, pretože v nasledujúcich riadkoch sa s Vami podelím o recept, ktorý zmení Váš doterajší život. Možno aj Vašu váhu. A frekvenciu výskytu zubných kazov.
Klamem. Odhalili ste ma. Na tento recept som prišla úplnou náhodou, keď som ako obvykle, v hriešne pokročilej nočnej hodine, vyjedala mascarpone lyžičkou následne ponorenou do nutelly. Avšak tento bleskový objav vtlačil do mojej duše nezmazateľnú pečať! 


Na 2 poháriky potrebujeme:

Polovicu vanilkového pudingu
5 PL mascarpone
Nutella
Vanilkový lusk (polovica)

Ak si myslíte, že som vynechala časť surovín, neľakajte sa. Spomínala som už, že je to triviálny recept? Ak náhodou nie, spomínam to teraz.
Tí dôvtipnejší azda už vedia, aký postup bude nasledovať. Tí menej nevedia ale dozvedia sa:







Do vychladnutého uvareného pudingu (do ktorého pridáme 4PL cukru), vmixujeme mascarpone, pridáme dužinu z vanilkového lusku a znova premiešame. POZÓÓR: najkomplikovanejšia časť postupu: rozdeliť tento krém na 3 časti. Jednu časť ponecháme v takomto štádiu. Do ďalšej pridáme cca 1 PL nutelly a premiešame. Do tretej časti pridáme cca 3-4 PL nutelly (podľa chuti a tiež farby na obrázku, prípadne spomienky z detstva).
Kto by chcel argumentovať, že pravé monte obsahuje iba 2 vrstvy, nech najskôr ochutná toto trojvrstvové! Navyše predsa nechceme porušovať žiadne vrstvové autorské práva.
  



Hotový navrstvený dezert sa môžete pokúsiť dať vychladiť, avšak nevkladajte do toho prílišné nádeje. S najväčšou pravdepodobnosťou už počas ochutnávania správnej konzistencie a chuti nebadane jednu porciu skonzumujete.
Dozdobíme čoko hoblinkami, trubičkou alebo piškótou. (načo si však kaziť chuť karbohydrátmi, schyťte lyžičku a horsa dotoho!)

Citát Lady M. pre dnešný deň:
,,Niet ťažšieho hriechu nad vášne.´´ Lao-C'


Žiadne komentáre: