utorok 20. novembra 2012

Natália, cupcake mi naspäť vráť...



Keď som prijala pozvanie na B-day párty mojej veľmi dobrej kamarátky a diétnej supútničke - Natálie, bolo mi jasné, že objaviť sa bez nejakej pochúťky by bolo absolútne neprípustné. Bohužiaľ, vďaka časovej tiesni som sa nemohla ,,vyšantiť´´ na ďalšej poschodovej torte, a tak som si spomenula na časovo menej náročné cupcakes vábneho výzoru, ktoré som kedysi ukradla Marthe Stewart. Samozrejme, to by som nebola ja, keby som si recept trošku neprispôsobila...a krém som vytvorila sama v danej chvíli (avšak netvrdím, že nejaký podobný už neexistuje a ak áno, určite mi ho z pomsty ukradla Martha)
Dodatočne sa teda ospravedlňujem Natáliinej diéte a zároveň všetkým hosťom, ktorým sa jeden neušiel.


Čokoládovo-karamelové cupcakes s mandľovým a čokoladovým krémom:

cupcakes: (cca 16 kusov)                                               mandľový krém: 
3/4 šálky hladkej múky                                                  1 mandľový puding
100g horkej čokolády                                                     1 vanilkový cukor
130 g masla                                                                    100 g masla
3/4 šálky kakaa                                                              100 g mandľovej múčky
1 ČL prášku do pečiva                                                   práškový cukor (30g a viac - podľa chuti)
2 vajcia                                                                          farbivo (podľa vkusu), amaretto
vanilkový cukor                                                            čokoládový krém:
1/2 vanilkový lusk (lingvisticky správne - struk)          2 vajcia
1 karamelová milka                                                       2 PL kryštálového curku
3/4 šálky cukru                                                              2 PL kakaa
Na ozdobu:                                                                    25 g čokolády
JOJO jahôdky                                                                50g masla
                                                                           




Postup začína klasicky, do plechu na muffiny si umiestnime košíčky (najlepšie dvojmo alebo trojmo), vlastne toto vôbec nemusí byť prvý krok ale odkedy som zažila posttraumatický šok srdcovej chlopne, keď som zistila tesne pred pečením, že žiadne košíčky už nie sú, začínam kontrolou príslušenstva.
Rúru si vyhrejeme na 180°C (toto káže Martha ale mne sa viac pozdávalo 160°C - posúďte sami).
Maslo si rozpustíme, postupne pridávame kakao a rozpustenú horkú čokoládu, mixujeme po dosiahnutie hladkej zmesi. V inej miske rozmixujeme vajcia s cukrom a vanilkovým luskom..do tejto masy pridáme zmes čokoládovú a mixujeme dohladka. Pridáme na kúsky nalámanú milku a nakoniec primiešame múku s práškom do pečiva. Takto pripravenúzmes nalejeme do košíčkov ale pozor! pokiaľ chceme dosiahnuť rovný povrch a nie muffinovské kopčeky, nalejeme zmes iba do polovice košíčkov.


Mandľový krém dosiahneme vymiešaním masla s cukrom, pridaním uvareného mandľového pudingu bez cukru, mandľovej múčky a amaretta, nakoniec farbivo...
Čokoládový krém dosiahneme vyšľahaním vajíčok s prídavkom cukru a kakaa nad parou, kým nedosiahneme pudingovú konzistenciu..a potom túto vychladnutú zmes pridáme do rozšľahaného masla izbovej teploty.
Cukrárskym vreckom s ľubovoľným ozdobným špicom nastriekame špičky a navrch umiestnime jednu jahôdku..prípadne iný obľúbený cukrík..prípadne viac cukríkov..prípadne urobme cupcakes bez krému a bez cukríkov a nechajme, nech po nich zaľahne zem ako ich matička príroda s kamarátmi emulgátormi stvorila.

Tento recept je venovaný Natálii B. a ešte raz všetko najlepšie.. a boh žehnaj dia sladkostiam a oravskej slanine light!
Motivačne prikladám citát, ktorý nepriamo nahráva diétnym návykom...buďme silné!


Citát Lady M. pre dnešný deň:
,,Silný človek sa pozná podľa toho, že rozlomí ČOKOLÁDU na dva kusy a zje len jeden.´´ Judith Viorst




Žiadne komentáre: